حوادث‌ شش ماه پایانی

منتهی به ظهور بر طبق‌ تقویم‌ سال‌ ظهور


جریانات‌ و اتفاقات‌ ماه‌ رجب‌

بخش دوم


 به ادامه مطلب مراجعه فرمایید . . .

حوادث‌ شش ماه پایانی

منتهی به ظهور بر طبق‌ تقویم‌ سال‌ ظهور


جریانات‌ و اتفاقات‌ ماه‌ رجب‌

بخش دوم


 

 3 ـ قیام‌ یمانی‌ (از علایم‌ حتمی‌ ظهور)


احادیث‌ شریف‌ ما جنبش‌ یمانی‌ را به‌ عنوان‌ پرچم‌ هدایت‌ معرفی‌ می‌كنند كه‌ همزمان‌ با شورش‌ سفیانی‌ در شام‌، او هم‌ در یمن‌ قیام‌ كرده‌ و مردم‌ را به‌ حق‌ و حقیقت‌ دعوت‌ می‌كند و اجابت‌ دعوتش‌ واجب‌ است‌. پس‌ از حركت‌ به‌ سمت‌ عراق‌ و شام‌ و ملاقاتش‌ با سیّد خراسانی‌، در جنگ‌ با سفیانی‌ او را یاری‌ می‌رساند. یمانی‌ از فرزندان‌ زیدبن‌ علی‌بن‌الحسین‌(ع‌) است‌.

از امام‌ باقر(ع‌) روایت‌ شده‌ كه‌ فرمودند:
«خروج‌ سفیانی‌ و یمانی‌ و سید خراسانی‌ در یك‌ سال‌ و یك‌ ماه‌ و یك‌ روز است‌ كه‌ مانند دانه‌های‌ تسبیح‌ به‌ دنبال‌ هم‌ می‌آیند و جنگ‌ همه‌جانبه‌ای‌ رخ‌ می‌دهد. وای‌ بر كسی‌ كه‌ در مقابل‌ آنها بایستد! در میان‌ این‌ پرچم‌ها هیچ‌ كدام‌ به‌ اندازه‌ پرچم‌ یمانی‌ بر حق‌ نیست‌؛ چرا كه‌ شما را (به‌ تبعیت‌ از) امامتان‌ دعوت‌ می‌كند. پس‌ از قیام‌ یمانی‌ خرید و فروش‌ اسلحه‌ برای‌ مردم‌ و به‌ خصوص‌ مسلمانان‌ ممنوع‌ می‌شود و هرگاه‌ (یمانی‌) قیام‌ كرد به‌ سوی‌ او حركت‌ كن‌ و بشتاب‌ كه‌ آن‌ را پرچم‌ هدایت‌ خواهی‌ یافت‌. احدی‌ از مسلمانان‌ اجازه‌ ندارد با او مقابله‌ كند و هر كس‌ چنین‌ كند، جهنمی‌ است‌؛ چرا كه‌ یمانی‌ به‌ حق‌ و صراط‌ مستقیم‌ دعوت‌ می‌كند. 1»

در آن‌ زمان‌ اوضاع‌ كلی‌ جهان‌، در یك‌ جنگ‌ بزرگ‌ فرهنگی‌ تمدن‌ها خلاصه‌ می‌شود كه‌ میدان‌ این‌ جنگ‌ شام‌، فلسطین‌، عراق‌، ایران‌ و حجاز است‌. در این‌ معركه‌ دو دسته‌ و دو سپاه‌ در برابر یكدیگر به‌ مبارزات‌ سیاسی‌ ـ نظامی‌ مشغولند و این‌ دو دسته‌ عبارتند از: یاوران‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) و زمینه‌سازان‌ قیام‌ ایشان‌ در یك‌ سوی‌ میدان‌ و حركت‌ سفیانی‌ و یاری‌ رسانان‌ غربی‌ او و به‌ تعبیر روایات‌ رومیان‌ و یهودیان‌ در سوی‌ دیگر میدان‌. هدف‌ این‌ جنگ‌ بزرگ‌ تمدن‌ها و كانون‌ بحران‌های‌ سال‌ ظهور حضرت‌ مهدی‌(ع‌) قدس‌ است‌.

با این‌ حساب‌ اینطور نیست‌ كه‌ جنبش‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) ـ كه‌ از مسجدالحرام‌ و مكه‌ مكرمه‌ شروع‌ می‌شود ـ اولین‌ حركتی‌ باشد كه‌ هدفش رسیدن‌ به‌ مسجدالاقصی‌ در فلسطین‌ است‌، بلكه‌ گل‌ سرسبد و تاج‌ سر تمام‌ حركت‌های‌ امت‌ اسلامی‌ است‌ كه‌ به‌ سوی‌ قدس‌ در شتابند. در واقع‌ باید ابتدای‌ حركت‌ امت‌ اسلام‌ برای‌ رهایی‌ قدس‌ را از ایران‌ توسط‌ سید خراسانی‌ و از یمن‌ توسط‌ رهبر مسلمانشان‌ یمانی‌ دانست‌ كه‌ البته‌ روایات‌ حركت‌ یمانی‌ را هدایت‌جویانه‌ و نماد هدایت‌ توصیف‌ می‌كنند.

4 ـ قیام‌ سید خراسانی‌ 


پرچم‌های‌ خراسان‌ یا پرچم‌های‌ سیاه‌ كه‌ در این‌ لشكر جمعی‌ از یاران‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) تحت‌ فرماندهی‌ سید خراسانی‌ وجود دارد. امام‌ باقر(ع‌) در حدیثی‌ طولانی‌ می‌فرمایند:

«.... سفیانی‌ لشكری‌ را به‌ سوی‌ كوفه‌ می‌فرستد كه‌ هفتاد هزار نفرند آنها در آنجا به‌ قتل‌ و كشتار و اسارت‌ مردم‌ می‌پردازند در چنین‌ شرایطی‌ پرچم‌هایی‌ از سوی‌ خراسان‌ به‌ رهبری‌ سید خراسانی‌ نمایان‌ می‌شوند كه‌ منزلگاه‌ها را با سرعت‌ چشمگیری‌ طی‌ كرده‌ و پشت‌ سر می‌گذارند و در میان‌ آنها عده‌ای‌ از اصحاب‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) هستند 2 .»

امیرالمؤمنین‌(ع‌) می‌فرمایند:
« فرج‌ را از سه‌ چیز انتظار داشته‌ باشید: اختلاف‌ اهل‌ شام‌ بر سر آن‌ چیزی‌ كه‌ در میان‌ آنهاست‌، پرچم‌های‌ سیاه‌ از خراسان‌ و هراس‌ و سردرگمی‌ مردم‌ در ماه‌ رمضان‌ 3 .»

و آن‌ حضرت‌(ع‌) در حدیث‌ طولانی‌ می‌فرمایند:
«وقتی‌ سپاه‌ سفیانی‌ به‌ سمت‌ كوفه‌ خارج‌ می‌شود آنها را برای‌ (درگیری‌ و پیروزی‌ بر) اهل‌ خراسان‌ می‌فرستد كه‌ آنها هم‌ به‌ جهت‌ (یاری‌) حضرت‌ مهدی‌(ع‌) خارج‌ شده‌اند. سفیانی‌ و سید خراسانی حامل‌ پرچم‌های‌ سیاه‌ به‌ هم‌ می‌رسند. در خط‌ مقدم‌ سید خراسانی‌، شعیب‌ بن‌ صالح‌ است‌ كه‌ او با سفیانی‌ درباب‌ اصطخر (منطقه‌ شیراز كه‌ نقطه‌ مقابل‌ فرو رفتگی‌ خلیج‌ فارس‌ است‌) میان‌ آنها جنگ‌ خانمان‌ برانداز و شدیدی‌ صورت‌ می‌گیرد كه‌ پرچم‌های‌ سیاه‌ پیروز شده‌ و لشكر سفیانی‌ متواری‌ و فراری‌ می‌شوند. به‌ دنبال‌ آن‌ مردم‌ آرزوی‌ (آمدن‌) مهدی‌(ع‌) را می‌كنند و او را می‌جویند. او هم‌ در مكه‌ قیام‌ می‌كند در حالی‌ كه‌ پرچم‌ رسول‌الله(ص‌) را به‌ همراه‌ دارد و آن‌ هم‌ در زمانی‌ كه‌ مردم‌ از قیام‌ او به‌ خاطر شدت‌ و مدّت‌ بلایا و فتنه‌ها مأیوس‌ شده‌اند. 4»

احادیث‌ نام‌ و اوصاف‌ برخی‌ از فرماندهان‌ سپاه‌ خراسان‌ را چنین‌ بیان‌ می‌كند:

سید خراسانی‌، رهبر سیاسی‌ای‌ كه‌ در دست‌ راستش‌ خالی‌ دارد، قائد اعظم‌ و سید بزرگواری‌ است‌ كه‌ پرچم‌های‌ نهضت‌ به‌ نقش‌ او منقوش‌ گشته‌اند. شعیب‌ بن‌ صالح‌ جوان‌ گندمگون‌ و تیز فهمی‌ از اهالی‌ تهران‌ كه‌ سرپرستی‌ نیروها را برعهده‌ دارد. گنج‌های‌ طالقان‌ كه‌ همان‌ جوانان‌ منطقه‌ طالقان‌ (شمال‌ استان تهران‌) هستند و اصحاب‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) خواهند شد و احادیث‌ صفت‌ بارز آنها را گنج‌ الهی‌ بودن‌ آنها برشمرده‌اند. 5

روایات‌ به‌ این‌ امر اشاره‌ دارند كه‌ ایرانیان‌ پس‌ از طولانی‌ شدن‌ جنگ‌ با دشمنان‌ خود؛ با سیدی‌ هاشمی‌ كه‌ شعیب‌ بن‌ صالح‌ را به‌ عنوان‌ فرمانده‌ سپاه‌ خویش‌ برگزیده‌ بیعت‌ می‌كنند. احادیث‌، میدان‌ جنگ‌ ایرانیان‌ با دشمنانشان‌ را در خارج‌ آن‌ سرزمین‌؛ یعنی‌ عراق‌ و شام‌ و فلسطین‌ بیان‌ می‌كند كه‌ حاكی‌ از ثبات‌ سیاسی‌ آنها در داخل‌ كشور می‌باشد؛ البته‌ به‌ جز آشفتگی‌ مختصری‌ كه‌ به‌ واسطة‌ جریان‌ «قرقیسیا» در وضعیت‌ ایران‌ به‌ وجود می‌آید. از آنجا كه‌ این‌ واقعه‌ اساساً جنگ‌ میان‌ سفیانی‌، ترك‌ها، بعضی‌ از غربیان‌ و بخشی‌ از سپاهیان‌ و نیروهای‌ عراقی‌ است‌ و با توجه‌ به‌ اینكه‌ ایرانیان‌ با میدان‌ و معركة‌ جنگ‌ فاصله‌ چندانی‌ ندارند تصمیم‌ می‌گیرند در آن‌ شركت‌ كنند ولیكن‌ به‌ جهت‌ بهبود وضعیت‌ داخلی‌ از قرقیسیا صرف‌نظر می‌كنند و به‌ كشور خود بازگشته‌ و برای‌ مقابله‌ با سفیانی‌ كه‌ در غایله‌ قرقیسیا پیروز شده‌ مهیا می‌شوند.

هدف‌ قیام‌ ایرانیان‌ آزادی‌ قدس‌ است‌ كه‌ پس‌ از عبور از عراق‌ آن‌ را فتح‌ كنند. احادیث‌ از حركتی‌ دسته‌جمعی‌ و ملّی‌ از منطقه‌ اصطخر خبر می‌دهند كه‌ پس‌ از حوادث‌ حجاز و خروج‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) می‌باشد و اهل‌ مشرق‌ برای‌ استقبال‌ از ایشان‌ برای‌ عبور از عراق‌ و رسیدن‌ به‌ مكه‌ راهی‌ می‌شوند كه‌ حضرت‌ در اصطخر با آنها ملاقات‌ كرده‌ و آنها هم‌ در همانجا با ایشان‌ بیعت‌ می‌كنند و به‌ همراهی‌ او با سفیانی‌ می‌جنگند 6 .

 

5-نمایان‌ شدن‌ بدنی‌ كاملاً واضح‌ در قرص‌ خورشید و دستی‌ كه‌ از آسمان‌ اشاره‌ می‌كند.


الف‌ ـ خارج‌ شدن‌ سر و سینة‌ مردی‌ در قرص‌ خورشید

امام‌ باقر(ع‌) ذیل‌ این‌ آیه‌ كه‌:
 
إِن نَّشَأْ نُنَزِّلْ عَلَیْهِم مِّن السَّمَاء آیَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِینَ 7 
 اگر بخواهیم‌ آیه‌ای‌ را از آسمان‌ بر آنها نازل‌ می‌كنیم‌ كه‌ گردن‌های‌ خود را خاضعانه‌ در مقابل‌ آن‌ فرود آورند 8 .

فرمودند:

«خداوند با آنها چنین‌ خواهد كرد.»
- راوی‌ می‌گوید: پرسیدم‌ آنها چه‌ كسانی‌ هستند؟
  فرمودند:
« بنی‌امیه‌ و پیروان‌ آنها منظور سفیانی‌ و یارانش‌ است‌. »
 - راوی‌ می‌گوید باز پرسیدم‌: آن‌ آیه‌ چیست‌؟ حضرت‌ جواب‌ دادند:
« ثابت‌ ماندن‌ خورشید از ظهر تا وقت‌ عصر و خارج‌ شدن‌ سینه‌ و صورت‌ مردی‌ در قرص‌ خورشید كه‌ با حسب‌ و نسبش‌ (برای‌ مردم‌) شناخته‌ شده‌ است‌. اینها در زمان‌ سفیانی‌ است‌ و پس‌ از آن‌ او و پیروانش‌ هلاك‌ می‌شوند 9 .»

  این‌ حدیث‌ به‌ خوبی‌ تبیین‌ می‌كند این‌ علامت‌ پس‌ از خروج‌ سفیانی‌ است‌ و سفیانی‌ هم‌ همان‌گونه‌ كه‌ بیان‌ شد در ماه‌ رجب‌ خروج‌ می‌كند. علاوه‌ بر این‌ امام‌ صادق‌(ع‌) طی‌ حدیث‌ دیگری‌ تصریح‌ می‌كنند كه‌ این‌ نشانه‌ در ماه‌ رجب‌ واقع‌ می‌شود و می‌فرمایند:
« سالی‌ كه‌ در آن‌ صیحه‌ و فریاد آسمانی‌ واقع‌ می‌شود، قبل‌ از آن‌ آیه‌ای‌ در ماه‌ رجب‌ نمایان‌ می‌شود.»
 - راوی‌ می‌گوید: پرسیدم‌ آن‌ آیه‌ چیست‌؟ فرمودند:
« چهره‌ای‌ كه‌ در ماه‌ (و به‌ قولی‌ خورشید) و دستی‌ نمایان‌ دیده‌ می‌شود 10 .»

  این‌ بدن‌ كامل‌ و نمایان‌ (سینه‌ و صورت‌) همان‌ كسی‌ است‌ كه‌ نداهای‌ سه‌گانه‌ ماه‌ رجب‌ ـ همان‌گونه‌ كه‌ خواهیم‌ دید ـ را سر خواهد داد.
  از امام‌ رضا(ع‌) نقل‌ كرده‌اند كه‌ ضمن‌ حدیثی‌ طولانی‌ می‌فرمایند:
 «.....و صدای‌ سومی‌ كه‌ (با آن‌) بدنی‌ واضح‌ و نمایان‌ در قرص‌ شمس‌ دیده‌ می‌شود. 11»

  برخی‌ از علما معتقدند كه‌ این‌ پیكر همان‌ بدن‌ مطهر امیرالمؤمنین‌(ع‌) است‌ كه‌ مردم‌ ایشان‌ را می‌شناسند.
  شیخ‌ محمد نجفی‌ در كتاب‌ بیان‌الائمه‌  (ج‌ 3، ص‌ 48) چنین‌ نظری‌ را بیان‌ می‌كنند. و بعضی‌ دیگر می‌گویند حضرت‌ مسیح‌ است‌ كه‌ این‌ نظر را حجة‌الاسلام‌ علی‌ كورانی‌ در كتاب‌ الممهّدون‌ للمهدی‌  (ص‌ 37) بیان‌ كرده‌اند. كه‌ این‌ نظر قابل‌ قبول‌تر به‌ نظر می‌رسد.

  ب‌ ـ دستی‌ كه‌ در آسمان‌ ظاهر شود و اشاره‌ می‌كند: هذا... هذا... این‌ ( حق‌ است‌ ) این‌  ( حق‌ است‌ )  ...!
  بعضی‌ از روایات‌ این‌ نشانه‌ را از علایم‌ حتمی‌ شمرده‌اند:
  امام‌ صادق‌(ع‌) در حدیثی‌ بلند و طولانی‌ فرمودند:
 «و دستی‌ كه‌ از آسمان‌ طلوع‌ كرده‌ و نمایان‌ می‌شود از علایم‌ حتمی‌ است‌. 12»

  آن‌ حضرت‌ در تییین‌ علامت‌های‌ روز موعود چنین‌ می‌فرمایند:
 «دستی‌ از آسمان‌ بر حكومت‌ و امیر آن‌ زمان‌ دلالت‌ كرده‌ كه‌ مردم‌ به‌ آن‌ خواهند نگریست‌. 13»

  چقدر امامان‌ بزرگوار(ع‌) بلند مرتبه‌اند كه‌ صدها سال‌ قبل‌ ما را از این‌ جریانات‌ باخبر كردند. بدن‌ و دست‌ معجزه‌ای‌ الهی‌ است‌ و در حالی‌ كه‌ انسان‌ در عصر كنونی‌ ثابت‌ كرد می‌تواند صحبت‌هایش‌ را با اختراعات‌ و اكتشافات‌ و علم‌ خویش‌ از سطح‌ ماه‌ به‌ زمین‌ منتقل‌ كند از آنها بیشتر قدرت‌نمایی‌ كند، از خداوندی‌ كه‌ از مخلوقاتش‌ مسلماً داناتر و تواناتر است‌، این‌ مطلب‌ خیلی‌ عجیب‌ و غیرقابل‌ تصور نخواهد بود.

 

6-نداهای‌ سه‌گانه‌


  سه‌ ندای‌ آسمانی‌ را همه‌ در ماه‌ رجب‌ می‌شنوند:
  ندای‌ اول‌:  «ألا لعنة‌ الله علی‌ القوم‌ الظالمین»‌؛  بدانید لعنت‌ خدا شامل‌ حال‌ جمعیت‌ ظالم‌ و ستمكار می‌شود.
  ندای‌ دوم‌:  «یا معاشرالمؤمنین‌ أزفة‌ الآزفة»‌؛  ای‌ گروه‌ مؤمنان‌! قیامت‌ (ظهور) نزدیك‌ شده‌ است‌.

  ندای‌ سوم‌:  بدن‌ آشكار و نمایانی‌ ندا می‌دهد:
 «ألا إن‌ الله بعث‌ مهدی‌ آل‌ محمد(ص‌) للقضاء علی‌الظالمین»‌ ؛ بدانید كه‌ خداوند مهدی‌ آل‌ محمد(ص‌) را برای‌ اجرای‌ قضای‌ خود بر ستمكاران‌ برانگیخت‌ و فرستاد.

  امام‌ رضا(ع‌) طی‌ حدیثی‌ طولانی‌ فرمودند:
« ندایی‌ می‌آید كه‌ هر دور و نزدیكی‌ آن‌ را می‌شنود؛ برای‌ مؤمنان‌ رحمت‌ و برای‌ كافران‌ عذاب‌ است‌.»
  حسن‌ بن‌ محبوب‌ كه‌ راوی‌ است‌، می‌گوید: «به‌ حضرت‌ عرض‌ كردم‌: پدر و مادرم‌ به‌ فدایتان‌ آن‌ ندا چیست‌؟»
  فرمودند:
« سه‌ ندا در رجب‌ خواهد بود. اولین‌ آنها چنین‌ است‌: بدانید كه‌ لعنت‌ خدا شامل‌ ستمكاران‌ است‌ و دومین‌ آنها: ای‌ گروه‌ مؤمنین‌ قیامت‌ (ظهور) نزدیك‌ شده‌ است‌ و سومین‌ بدنی‌ آشكارا در قرص‌ خورشید، مشاهده‌ می‌شود كه‌ ندا در می‌دهد كه‌ خداوند فلان‌ بن‌ فلان‌ را برای‌ هلاك‌ و نابودی‌ ستمكاران‌ برانگیخته‌ است‌ و در این‌ زمان‌ فرج‌ و گشایش‌ مؤمنین‌ خواهد آمد و خداوند سینه‌هایشان‌ را شفا داده‌ و سختی‌ و غم‌ و غصه‌ را از قلب‌هایشان‌ می‌زداید. 14»

  قریب‌ به‌ این‌ مضمون‌ از امام‌ باقر(ع‌) نقل‌ شده‌ است‌ كه‌ فرموده‌اند:
 «خداوند تبارك‌ و تعالی‌ با پدید آوردن‌ این‌ آیات‌، انكاركنندگان‌ را مبهوت‌ و متحیر خواهد كرد.»
  و امام‌ صادق‌(ع‌) چنین‌ می‌فرمایند كه‌:
 «سالی‌ كه‌ در آن‌ صیحه‌ آسمانی‌ واقع‌ می‌شود پیش‌ از آن‌ آیه‌ای‌ در رجب‌ خواهد بود.»
  -از ایشان‌ پرسیدند: «آن‌ آیه‌ چیست‌؟»
 فرمودند: «چهره‌ای‌ كه‌ در ماه‌ نمایان‌ می‌شود و دستی‌ كه‌ آشكارا اشاره‌ می‌كند و ندایی‌ كه‌ از آسمان‌ هر كس‌ آن‌ را به‌ زبان‌ خویش‌ می‌شنود. 15»

  با توجه‌ به‌ آنچه‌ گفته‌ شد می‌توان‌ میان‌ ندا و صیحه‌ تفاوت‌ قایل‌ شد؛ چرا كه‌ صیحه‌ در ماه‌ رمضان‌ واقع‌ می‌شود و به‌ شكل‌ ندای‌ جبرئیل‌(ع‌) است‌ در حالی‌ كه‌ نداهای‌ سه‌ گانه‌ در ماه‌ رجب‌ پدید می‌آیند و ندای‌ چهارمی‌ در ماه‌ محرم‌ و روز ظهور حضرت‌ خواهد بود و به‌ خلاف‌ نداهای‌ چهارگانه‌ در ماه‌های‌ رجب‌ و محرم‌ صیحه‌ ماه‌ رمضان‌ در زمرة‌ علایم‌ محتوم‌ به‌ شمار آمده‌ است‌.

[گردآورنده حدس میزند چه بسا منظور از نداهای 3گانه  میتواند  مناظره های انتخابات ریاست جمهوری در خرداد سال 1388 باشد که بعد آنها بسیاری از مردم دچار شک و اختلاف شدند و بسیاری از راه خود برگشتند.و الله اعلم]

 

7-ثابت‌ ماندن‌ خورشید و خسوف‌ ماه‌ در شب‌ بدر (نیمه‌ ماه‌)


  از علایم‌ غیر حتمی‌ سال‌ ظهور ثابت‌ ماندن‌ خورشید و حركت‌ نكردن‌ آن‌ از ظهر تا عصر یكی‌ از روزهای‌ ماه‌ رجب‌ است‌. همچنین‌ در شب‌ بدر این‌ ماه‌، خسوف‌ و ماه‌ گرفتگی‌ رخ‌ خواهد داد.

  از امام‌ پنجم‌(ع‌) در مورد این‌ آیه‌ كه‌ اگر بخواهیم‌ از آسمان‌ بر آنها آیه‌ای‌ نازل‌ می‌كنیم‌ 16  پرسیدند كه‌»آن‌ آیه‌ چیست‌؟» حضرت‌ فرمودند:
 «ثابت‌ ماندن‌ خورشید از ظهر تا هنگام‌ عصر... كه‌ اینها در زمان‌ سفیانی‌ است‌ و به‌ دنبال‌ آن‌، او و قوم‌ و پیروانش‌ هلاك‌ خواهند شد 17 .»

  این‌ نشانه‌ به‌ خوبی‌ از خروج‌ و شورش‌ سفیانی‌ در ماه‌ رجب‌ حكایت‌ می‌كند؛ چرا كه‌ این‌ علامت‌ در زمان‌ او اتفاق‌ می‌افتد. سكون‌ خورشید در آسمان‌ هر چند برای‌ مدت‌ كمی‌ رخ‌ می‌دهد، ولی‌ معجزه‌ای‌ عجیب‌ از ناحیه‌ خداوند متعال‌ است‌. از طرفی‌ مردم‌ به‌ آن‌ واقعه‌ از طولانی‌ شدن‌ ناگهانی‌ مدت‌ روز پی‌ می‌برند. و از طرف‌ دیگر تابش‌ نامتعارف‌ و بیش‌ از حد گرما و حرارت‌ خورشید به‌ زمین‌ باخبر می‌شوند. پدید آمدن‌ چنین‌ نشانه‌ای‌ آسمانی‌ در ماه‌ رجب‌ خبر از هلاكت‌ و درهم‌ كوبیده‌ شدن‌ سفیانی‌ و سپاهیان‌ و حزب‌ و پیروانش‌ می‌دهد.

  تأكید بر ثابت‌ ماندن‌ خورشید در ماه‌ رجب‌ ناظر به‌ همزمانی‌ این‌ حادثه‌ با خروج‌ سینه‌ و صورت‌ مردی‌ در قرص‌ خورشید است‌ كه‌ قبلاً در زمرة‌ حوادث‌ ماه‌ رجب‌ از آن‌ یاد كردیم‌. و همان‌طور كه‌ پیش‌ از این‌ گفتیم‌ همه‌ اینها در زمان‌ سفیانی‌ رخ‌ می‌دهد.

  از جمله‌ دیگر حوادثی‌ كه‌ در ماه‌ رجب‌ رخ‌ می‌دهد ماه‌ گرفتگی‌ در شب‌ بدر این‌ ماه‌ است‌:
  ام‌ سعید اخمسیه‌ به‌ امام‌ صادق‌(ع‌) عرض‌ می‌كند:« یابن‌ رسول‌الله(ص‌) فدایتان‌ شوم‌! نشانه‌ای‌ از خروج‌ و قیام‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) در اختیارم‌ بگذارید و به‌ من‌ مرحمت‌ كنید. »

حضرت‌ به‌ من‌ فرمودند:
 «ام‌سعید! وقتی‌ ماه‌ در شب‌ بدر ماه‌ رجب‌ گرفته‌ شود و خسوف‌ رخ‌ دهد، مردی‌ پس‌ از آن‌ خروج‌ كند و به‌ دنبال‌ آن‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) قیام‌ خواهند كرد. 18»

  قبلاً گفته‌ شد كه‌ علامت‌ و نشانه‌ نمایانی‌ بدن‌ مردی‌ در خورشید هم‌ در ماه‌ رجب‌ واقع‌ می‌شود و پس‌ از آن‌ صیحه‌ آسمانی‌ در ماه‌ رمضان‌ پدید خواهد

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 19 مهر 1390    | توسط: مهدی    | طبقه بندی: علامت های قیامت، مطالب جالب و عجیب،     |
نظرات()